סוכנות שחקני כדורסל – הבית של השחקנים

סוכנות שחקני כדורסל

אחד התפקידים המרכזיים של סוכנות שחקני כדורסל היא להביא לישראל שחקנים זרים מהשוק האמריקאי. ישראל עשתה דרך ארוכה מאז הגיע לכאן באמצע שנות השבעים אולסי פרי. האמריקאי, שהתנשא לגובה של שני מטר ושמונה סנטימטרים והגיע למכבי מקבוצה כושלת מליגת ה-ABA, ליגת משנה בארצות הברית שבסוף התפרקה והתאחדה עם ה-NBA, היה הסנונית הראשונה שבישרה את מבול השחקנים הזרים שנחת אצלנו מאז אמצע שנות השמונים.

?כל אמריקאי גבוה יודע לקלוע

אבל לצד כמה שחקנים גדולים, בהם מספר שחקני NBA לגיטימיים, הגיעו לפה גם הרבה שחקנים פחות מוכשרים. בדיוק ביכולת לזהות שחקנים טובים מתגלה איזה סוכנות שחקני כדורסל היא סוכנות איכותית.

ליגת המכללות בארצות הברית פולטת בכל שנה מאות שחקנים בעלי נתונים פיזיולוגיים מרשימים שלא זוכים להיבחר בדראפט או לממש את הבחירה. חלקם משתלבים בליגות המשנה בארצות הברית וחלקם מגיעים לליגות ברחבי העולם – לאירופה, סין ודרום מזרח אסיה, העולם הערבי והליגה הישראלית.

אנחנו מדברים על מאגר אדיר של שחקנים, יש בהם הרבה שיחמיצו דאנק ממרחק של עשרה סנטימטרים, אבל גם לא מעט שחקנים מאוד מוכשרים שסבלו ממזל רע, בחירות לא נכונות או אופי בעייתי. המטרה של סוכנות שחקני כדורסל מקצועית היא לדעת לזהות את היהלומים הלא מלוטשים האלה ולמצוא להם שידוך מתאים בליגה הישראלית.

סקאוטינג זה חלק מהמשחק

בדיוק בנקודה הזו סוכנות שחקני כדורסל איכותית מראה מה יש לה להציע. הסוכנים המנוסים חורשים את הרשת אחר מידע וסטטיסטיקות, הם מפתחים קשרים ומערכות לשיתוף פעולה עם סוכנויות מובילות מעבר לים; מנהלות מעקב, שלעתים נמשך שנים, אחר שחקנים מבטיחים וממתינות לרגע הנכון ולקבוצה הנכונה.

כשסוכנות שחקני כדורסל מנחיתה לקבוצה ישראלית שחקן אמריקאי אלמוני שכיכב בקבוצה קפריסאית ותוך רבע עונה הוא הופך להיות השחקן הכי חם בליגה, עיתונות הספורט מכנה את זה “גניבה”. האמת היא שרוב “הגניבות” הן תולדה של עבודה קשה, מעקב ארוך ושיתוף פעולה בין סוכני שחקנים למאמנים.

לעזור לשחקן להסתגל

סוכנות שחקני כדורסל מצטיינת לא נבחנת רק ביכולת שלה לזהות ולהחתים שחקנים שיתנו לקבוצות ערך מוסף עודף. הרבה שחקנים מגיעים לכאן עם ידע מינימלי על החיים בישראל ועל הכדורסל בישראל, הרבה פעמים כאשר הם נוחתים בנתב”ג אין להם פה נפש חיה שהם מכירים.

הסוכנות והסוכן שיצר את הקשר עם השחקן נשאבים הרבה פעמים לתוך הוואקום הזה. לכן, סוכני שחקנים חייבים להיות בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת אמפתיה מפותחת. הימים הראשונים האלה שהשחקן בודד ומבולבל הם אולי הימים הקריטיים ביותר שיקבעו אם השחקן ייקלט היטב. אמנם מרגע ששחקן חתם חוזה בקבוצה האחריות לשלומו חלה עליה, אבל גם סוכנות שחקני הכדורסל יישארו עם אצבע על הדופק!

למידע נוסף על ייצוג שחקני כדורסל והזנקת קריירת הספורט שלכם, פנו לרוני לופו, סוכן לשחקני כדורסל מסוכנות ‘רון ספורט’ עוד היום!

Leave a Reply