מהן התכונות המובילות של סוכני שחקני כדורסל

סוכני שחקני כדורסל

מה, בעצם, עושים סוכני שחקני כדורסל? ובאלו אתגרים הם נתקלים? רוני לופו מסוכנות ‘רון ספורט’, אחד מסוכני שחקני הכדורסל הוותיקים בישראל, מפרט איזה תפקידים פורמליים ובלתי פורמליים ממלאים סוכני שחקני כדורסל.

חיבור בין שחקנים לקבוצות

ברמה הכי בסיסית, סוכן הוא ‘שדכן’. תפקידו לחבר בין קבוצות שמחפשות שחקנים, ובין שחקנים שמחפשים קבוצות. ה-match making הזה הוא משימה לא פשוטה. סוכן טוב תמיד יחפש סיטואציה של WIN WIN וזה לא דבר של מה בכך, כי תמיד יהיה הרבה ‘רעש’ בדרך. סוכני שחקני כדורסל טובים ייקחו בחשבון את השלב המקצועי שבו נמצא השחקן (האם הוא בתחילת דרכו המקצועית, בשיא הקריירה או לקראת פרישה); הם יתחשבו בנתוניו האישיים ובאופיו. את כל זה הם יעמידו מול הקבוצה המועמדת עצמה – סגל השחקנים (כמה שחקנים יושבים על המשבצת שלו), אופי הקבוצה ומעמדה בליגה, זהות המאמן ועוד.

השאיפה אם כן, היא לקבל זהות אינטרסים כמה שיותר גדולה ולדעת על מה כדאי ואפשר להתפשר ועל מה לא. לפעמים עדיף לשחקן חוזה פחות אטרקטיבי בקבוצה בה יפרח מקצועית וחברתית על חוזה שמן בקבוצה בה יתייבש על קצה הספסל.

ניהול משא ומתן

אחרי שנעשה שידוך בין שחקן לקבוצה, תפקיד הסוכן הוא לייצג את השחקן במהלך המשא ומתן על תנאי החוזה – השכר, התקופה, המעמד בקבוצה ואפילו סעיף השחרור. כל אלו הם פרטים שצריכים להיסגר במשא ומתן וכמו שאומרים: This is a different ball game – ניהול משא ומתן זו תורה בפני עצמה. האופן בו הסוכן יתנהל (וינהל את השחקן) הוא קריטי. לפעמים זה ההבדל בין חתימה על חוזה לפיצוץ, לעתים זה הבדל שישתקף בחשבון הבנק של השחקן המיוצג. פה נבדלים סוכני שחקני כדורסל טובים מהעדר.

פתירת בעיות

סוכני שחקני כדורסל ממשיכים לייצג את השחקנים גם כאשר הם תחת חוזה. סוכן שחקני כדורסל ייכנס לפעולה כאשר יש בעיות – מתח מול המאמן או ההנהלה, ניסיון של הקבוצה לסגת מהחוזה, הסתבכות של השחקן מחוץ למגרש. בכל המקרים האלה הסוכנים ייקחו פיקוד וינסו לפתור את הבעיות, לפשר בין הצדדים ולסייע לשחקן (ולקבוצה) לפתור את הבעיה באופן האופטימלי. גם כאן נבדלים הסוכנים הטובים מהעדר. סוכן טוב תמיד זמין עבור המיוצגים שלו.

גילוי כישרונות

גילוי כישרונות אינו חלק מהתפקיד הפורמלי של סוכני שחקני כדורסל, אבל בפועל בתוך האקו סיסטם של הענף הם ממלאים תפקיד חשוב ומשמעותי בגזרה הזו. מטבע הדברים סוכני שחקני כדורסל מחפשים כשרונות לייצג. הם ינסו למצוא אותם צעירים ולשם כך הם “יחרשו” את הארץ, יגיעו לטורנירים של נוער וילדים בפריפריה, יהיו בקשר שוטף עם מועדוני חובבים וכאשר שחקן בגיל הנוער והילדים יעלה על הרדאר הם יהיו שם בשביל להזניק את הקריירה שלו.

למידע נוסף על ייצוג שחקני כדורסל, צרו קשר היום!

Leave a Reply