מעורבות הורים בקריירה המקצועית של הילד

טובת השחקן

בכתבה זו נעסוק בשאלה שמטרידה רבים מההורים והסוכנים בכל תחום , עד כדי כך שיש כוכבים בינלאומיים שהוריהם הם גם הסוכנים שלהם כמו ליאו מסי וקיליאן אמבפה .

לא נתווכח עם העובדה שהוריו של הילד רוצים את הטוב ביותר עבורו ! אבל לא תמיד יש להם את המידע המקצועי הנדרש על מנת לבחור את הטוב ביותר עבורו .

חוזה VS הורה

לעיתים רבות הצעה מקבוצה בפרט בפעם הראשונה יכולה לגרום לבצע בחירה מתוך התרגשות של ‘שמו לב לילד / רוצים את הילד’ , אך החוזה עלול להיות מסוכן לטווח הארוך ולחסום אופציות טובות יותר בעתיד , או הצעת שכר שנראית קוסמת במיוחד אך נותנת הרבה פחות משוויו האמיתי של השחקן או שבאותיות הקטנות מסתתרים סעיפים שהשחקן והוריו לא מודעים להשלכות שלהם ועשויים להצטער על כך בעתיד . כמו כן עשויים לקבל חוות דעת שגויות מניסיונם של אחרים אך מה שמתאים לשחקן אחר לא בהכרח יתאים לכם .

ופה נכנס לתמונה הסוכן – תפקידו של הסוכן הוא לפרוש בפניכם את הידע המקצועי הנדרש על מנת שתוכלו באמת לבחור את הטוב ביותר עבור הילד .

תפקידו של הסוכן

חשוב מאוד להבין ! סוכן הוא לא מתווך ! סוכן לא נמצא ברגע החתימה ואז נעלם . בשונה לחלוטין מתיווך עסקאות בעולם עסקי ובפרט בנדל”ן , סוכן שחקנים אין תפקידו לתווך בין הקבוצה לשחקן ופה מסתיים תפקידו , להפך פה תפקידו האמיתי רק מתחיל – הוא מי שדואג להוציא מהקבוצה את הטוב ביותר עבור השחקן- מבחינת השכר ודקות משחק ובכל הבחינות . ומלווה את השחקן גם הרבה אחרי החתימה לאורך הקריירה המקצועית שלו ,ובפרט בתחום הכדורסל שהוא מהמורכבים בענפי הספורט .

יתרון נוסף שיש בסוכן שחקנים מקצועי  מלבד העובדה שקבוצות מובילות מלכתחילה באות לחפש אצלו והוא יודע איך לשווק את השחקן בצורה הטובה ביותר , הקבוצות מלכתחילה באות עם הצעות משמעותיות יותר בידיעה שיש כאן עסק מול סוכן מקצועי ולא מול הורה חדש בתחום .

אינטרסים משותפים

בנוסף סוכן שדואג בצורה טובה לשחקניו יוצר לעצמו תדמית שתביא לו עוד לקוחות בהמשך , לכן הורים יקרים חשוב שתבינו הדאגה שלכם לעתיד היא אנושית ואף מתבקשת אך יחד עם זאת עליכם להבין האינטרס של כולנו משותף – לדאוג לטוב ביותר עבור הבן / הבת שלכם באופן אישי מתוך ידע מקצועי – ולדאוג להם לקריירה מפוארת ביותר . חשוב לציין יחד עם זאת הבחירה נשארת בידכם אבל אתם מגיעים מעמדה של ידע וכוח ולא מעמדה של תמימות שעלולה לעלות ביוקר בעתיד .

הדוגמא הטובה ביותר לכך הם שני השחקני-על שדיברנו עליהם למעלה , אמנם הם מענף אחר בספורט , אך אין ספק שהבחירות השגויות של הוריהם שייצגו אותם בתור סוכנים גרמה להם נזק רב .

ניסיון זה שם המשחק

אם הגעתם לפה כניראה אתם מחפשים ידע וסיוע בתחום , אז נעים מאוד אני רוני לופו סוכן שחקני כדורסל עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה המקצוע שלי הוא לקחת את התשוקה למשחק הכדורסל ולהפוך אותה לקריירה מקצועית ומפוארת , מאות שחקנים ושחקניות ישראלים וזרים שעברו תחת ידיי משחקים היום בליגות הבכירות בישראל ומצליחים להגיע להישגים מכובדים ,

רוני לופו ייסד את סוכנות רון ספורט בשנת 2001 כדי לייצג שחקנים בישראל ולקדם את הקריירה של השחקנים הישראלים. רוני הוא בוגר בית הספר למאמנים בכדורסל במכון וינגייט לחינוך גופני ולספורט, ובמהלך השנים פיתח רשת קשרים רחבה עם מאמנים ומנהלים ישראלים, המבוססת על מקצועיות, אמון וידידות.