סוכני שחקנים לשחקני כדורסל

מה הופך סוכני שחקנים למוצלחים?

מלבד המשפחה והמאמן, סוכני שחקנים הם מי שתמיד יהיה שם עבור השחקנים. העיסוק האינטנסיבי בספורט ובמיוחד בכדורסל, מצריך תעצומות נפש רבות כמו גם יכולת התמדה, תעוזה, אומץ וכושר גופני גבוה. לתכונות אלו קשה להתקיים ללא תמיכה ואהדה מן הסביבה וחלק ניכר מאהדה זו בא לידי ביטוי בעבודתם של סוכני שחקנים. אלו מלווים את השחקנים לעיתים לאורך כל הקריירה המקצועית שלהם, עומדים לצדם בזמנים של משבר ושמחים בשמחתם בהצלחות מקצועיות ואישיות. הם מהווים להם גב ותומכים בהם בהתאם לצורך.

סוכני שחקנים מוצלחים הם כאלו שהצליחו לבסס קשרים ענפים בתחום, עם מאמנים, מנהלי קבוצות, שחקנים אחרים ועוד. הרשת החברתית שהם יוצרים מאפשרת להם בשלב מסוים לסייע לשחקן שלהם לעבור בין קבוצות וליגות, הרבה על-סמך הקשרים הבינאישיים שהם מקיימים עם מקבלי ההחלטות. כלומר, סוכני שחקנים צריכים לתמוך בשחקן ולהעניק לו ליווי חם וצמוד מחד ולהיות מקורבים לצמרת מאידך.

שאפתנות וחריפות בדרך לפסגה

עוד מאפיין של סוכני שחקנים הוא שאפתנות בלתי נדלית ואמביציה אותנטית לקדם את השחקנים שתחת חסותם. ההצלחות של השחקנים הן גם ההצלחות שלהם ולכן, סוכן איכותי ידע כיצד לנהל משא ומתן ברמה גבוהה ולשמור על האינטרסים של השחקן שהוא מייצג. הסוכן, שתפקידו ייצוג שחקני כדורסל הוא למעשה הצינור של השחקן בינו לבין הקבוצות ולפיכך, יש בידיו כוח רב להזניק את הקריירה של השחקן ולייצג אותו מול הקבוצות בצורה שתאפשר לו לכבוש פסגה אחר פסגה ואף להתחיל כבר לחשוב על “הדבר הגדול הבא”

יש לציין, כי השאפתנות המדוברת צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק במונחים מקומיים. סוכני שחקנים איכותיים מקיימים קשרים גם עם קולגות בחו”ל, כדי שאם יבשילו התנאים הם יוכלו לפרוץ את השוק הישראלי ולקדם את השחקן ברמה בינלאומית. סוכן שחקן כדורסל טוב צריך להיות בקשר גם עם מאמנים, סקאוטים ואף שחקנים מקבוצות זרות ולהיות עם היד על הדופק בקשר לצרכיהם של קבוצות אלו משום שיכול להיות שהשחקן הבא שהם יחפשו יהיה אתם.

אל תתפשרו על הרמה של הסוכן שלכם

כשחקני ספורט, אתם משקיעים כמעט את כל חייכם באימונים והתמקצעות בענף בו בחרתם. ברגע האמת, כל אלו צריכים לבוא לידי ביטוי ולהשתלם לכם הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זינוק בקריירה. האדם שיכול לסייע לכם להגשים את כל החלומות, הוא סוכן שחקני כדורסל. לכן, כשאתם מתלבטים בין סוכני שחקנים ותוהים אצל מי כדאי לכם לחתום חוזה, חשבו מי מהם מאופיין בכל התכונות האידיאליות לסוכן: יחס חברי צמוד, קשרים משמעותיים, אמביציה, יכולת משא ומתן ועוד. יש בארץ מספר גדול יחסית של סוכני שחקנים ורמתם אינם אחידה. במידה והסוכן שבדקתם אינו עומד על כל הדרישות האלו באופן מעל ומעבר למצופה, כנראה שכדאי לכם לבחור סוכן אחר.

Leave a Reply