סוכן שחקני כדורסל – הדרך שלך להצלחה

סוכן שחקני כדורסל

ישראל היא מדינה בה פועלים יחסית הרבה מאוד שחקני כדורגל. לשם השוואה, בישראל יש יותר סוכני כדורגל מאשר בפורטוגל, מדינה שבשנים האחרונות התברגה בטופ של הכדורגל העולמי והאירופאי – חלק מאותם סוכני כדורגל, כמו למשל פיני זהבי , הפכו לסוג של מגה סלבס. אבל מה בנוגע לסוכן שחקני כדורסל? כנראה שיש לא מעט, אך מסיבות כאלו ואחרות, הם פועלים באופן שקט ופחות מוחצן.

יחס הפוך בין הצלחת הענף לריבוי הסוכנים

כשבוחנים את ענף הכדורסל בישראל התמונה משתנה, וספק אם תמצאו את המקבילה המקומית לפיני זהבי. כשחושבים על זה לעומק, זה אפילו משונה. עם כל הכבוד לענף הכדורגל הישראלי – לא מדובר בטופ העולמי, גם לא בטופ האירופאי. הפעם האחרונה שנבחרת ישראל השתתפה בטורניר בינלאומי חשוב היתה אי-שם ב-1970 וגם ברמת הקבוצות – אף אחת מהקבוצות הישראליות אינה נמנית על אריות היבשת. אפילו לא קרוב. את מספר הפעמים בהן קבוצות ישראליות הגיעו לשלב הבתים בעשרים השנה האחרונות אפשר למנות על אצבעות יד אחת.

מאידך, כשמסתכלים לראות מה קורה במגרשי הכדורסל, התמונה מתהפכת. נבחרת ישראל היא משתתפת קבועה באליפות אירופה ורק לאחרונה הנבחרת הצעירה שלנו הוכתרה כאלופת אירופה! הקבוצות הישראליות משתתפות באופן קבוע בגביעי אירופה וחלק מהקבוצות כמו מכבי ת”א או קבוצת הנשים אליצור רמלה גם קטפו לא מעט תארים ביבשת.

השחקנים והמאמנים הישראלים מצליחים מאוד בקבוצות בכירות בכל רחבי אירופה וכמה מהם כמו עומרי כספי גם רשמו נוכחות בליגה הטובה בעולם ה-NBA. בנוסף, כמה מהשחקנים האירופאים הטובים ביותר שיחקו ומשחקים בליגה המקומית, שגם חלק ניכר מהשחקנים האמריקאים שמשחקים בה, היו בעברם שחקני NBA לגיטימיים. התמונה הזו לא שונה בכדורסל הנשים – הליגה המקומית מלאה בשחקניות WNBA, וכמה שחקניות ישראליות בכירות כמו שי דורון כבר עשו את המסלול ההפוך.

סוכן שחקני כדורסל –  עבודה רבה מאחורי הקלעים

אז למה אנחנו פחות מכירים את פועלם של סוכני הכדורסל בישראל? חלק מהתשובה קשורה לכך שלמרות שכדורסל הוא ספורט מאד פופולרי בישראל, הכדורגל (על אף ההישגים הצולעים) פופולרי ממנו ומקבל יותר תשומת לב תקשורתית (וכלכלית). אבל יש משהו נוסף, שקשור לאופי העבודה ולאופי של העוסקים בה.  סוכן שחקני כדורסל בדרך כלל יפעל בשקט ומאחורי הקלעים, בעולם של ‘ענקים’ שמתנשאים מעל גובה של שני מטרים, סוכן שחקני הכדורסל לא יכול ולבלוט ולא צריך ‘לגנוב את ההצגה’. סוכן שחקני כדורסל נבחן ביכולת שלו לנווט את השחקנים שהוא מייצג באופן יעיל ודיסקרטי ואין ספק שהדור החדש של סוכנים שאנו פוגשים בעשור וחצי האחרונים אחראים לרנסנס של הכדורסל הישראלי והכדורסלן הישראלי.

אחד מאותם סוכנים מקצועיים שסייעו לטייב את הענף בשנים האחרונות הוא רוני לופו, שכבר לפני 17 שנים ייסד את סוכנות שחקני כדורסל ‘רון ספורט’, סוכן שחקני כדורסל מקצועי בעל רזומה מכובד בתחום.

למידע נוסף על ייצוג שחקני כדורסל צרו קשר היום!

Leave a Reply